Skriv til os
Ring på tlf.  (+45) 60 22 07 15  eller send en email til  info@erhvervsmassageogklinik.dk

Min massage

Når du kommer, taler vi om, hvor du har brug for at blive masseret, og hvilke ”skavanker” du måtte have, så vi kan vælge den behandlingsform der passer bedst til dig.

Under massagen er det vigtigt, du siger til hvis det gør for ondt eller så modarbejder vi hinanden.

For at opnå den bedste virkning af massagen er det sjældent nok at massere der, hvor du har ondt. Det har en bedre effekt også at få løsnet op i de omkringliggende muskelgrupper.

Jeg anvender forskellige massageteknikker alt efter hvad du ønsker, og hvilke teknikker der kan have den bedste virkning for dig. Jeg anvender f.eks. traditionel massage, bindevævsmassage, triggerpunkter, muskelenergiteknik og sportstape.

Det er vigtigt du husker at drikke rigeligt med vand efter massagen, da det hjælper med at skylle affaldsstofferne ud og dermed øger effekten af massagen.

Alle, uanset køn og alder, kan have gavn af massage.
Ved massage af børn/unge under 15 år, skal der være en anden voksen tilstede.

Massagen

  • Lindrer spændinger og ømhed i dine muskler og led
  • Giver dig større bevægelighed, hvis du har spændte muskler
  • Forebygger muskelspændinger og stivhed i musklerne
  • Restituere musklerne
  • Øger blodcirkulationen og dermed ilttransporten i kroppen
  • Øger udskillelsen af endorfiner, som er hjernens eget lykkestof
  • Aktiverer immunforsvaret
  • Kan virke dæmpende på stress og angst (virkningen kan styrkes i kombination med NADA behandlinger
  • Har en angstdæmpende effekt for kræftpatienter og kan virke smertelindrende
    (se evt. http://www.dsr.dk/Sygeplejersken/Sider/SY-2010-02-57-1-Videnskab_og_sygepleje.aspx )

Massagen har bl.a. en gavnlig virkning ved:

  • Ondt i nakke og skuldre
  • Ondt i ryggen/lænden
  • Muskelspæninger
  • Stivhed i muskler og led
  • Hovedpine
  • Skinnebens betændelse
  • Problemer med iskiasnerven, akillessenen, knæene, tennisalbue/golfalbue, musearm og lignende
  • Jeg vejleder også om, hvordan du kan forebygge, og strække dine ømme muskler.